Thursday, October 22, 2015

Suprise Birthday

Assalamualaikum.

Last September birthday kawan rapat/baik dan segala macam tok nenek la... 22 September 2015. Umo.. 2*... haha.. Orang yang selalu ada dengan aku, tolong aku, teman aku pergi memane yang aku nak pergi. Thanks KAWAN. Sanah Helwah!!! Siti Nurawiah.

Aku ni jenis suka try makan. Kat mana-mana aku suka. Asalkan makan. Haha.. tak padan badan kecik. Tapi kuat makan. Biasenya kuantiti aku makan tak banyak. Hehe. Semua dia temankan sampai dia pun pandai makan-makan. Haha..

OK! Back to story Surprise Birthday.

Aku sebagai master planner.. Create group whatsapp. Bincang nak makan apa, bagi hadiah apa, nak buat kat mana. Untuk memudahkan semua buat kat KFC. Kebetulan pagi tu aku pun travelling day sebab baru balik dari KL, so terus gerak ke City Square cari hadiah dan kad.



Tada...

Handbeg aku pilih sebagai hadiah
 
 
Kad yang aku main ambil tapi paling cantik.
 
 
 
Selesai beli hadiah, aku balik ofis then buat tak reti. Dalam whatsapp berkepuk-kepuk semua wish. Aku sorang je buat dono. Sampai nak dekat waktu balik, aku pun plan baik punya dengan budak intern ni teman aku pi beli kek dekat Baskin Robin. Actually, awiah atau awi (mame panggilan birthday girl) selalu tumpang aku balik kerja. So, aku pun..
 
Bukak fon, whatsapp aina..
 
'Aina, balik ni teman akak pi beli kek. Kat baskin robin CS'
 
'Tepat kol 5 sharp kita balik. Aina tunggu akak kat tingkat 2'
 
Aina reply..
 
'Ok kak'
 
 
Tepat kol 5!
 
'Awi, aku balik dulu. Ade hal. Ko balik tumpang kak tini eh'
 
Turun cepat-cepat, jumpa aina kat tingkat 2. Alhamdulillah, time keluar ofis, jalan tak jem. So, dengan pantas aku masuk bangunan CS tu, cari parking then terus pi baskin robin. Bayangkan macam mana aku jalan. Macam lipas kudung!!! Tapi aku tak pernah tengok lipas kudung berjalan. Hahaha..
 
Kek Ice Cream Baskin Robin.. Yummy!!
 
 
Selesai beli kek, gerak ke KFC. Aku siap whatsapp dengan kak tini dan kila.
 
'Korang jangan gerak dulu k? Baru sampai ni'
'Aku nak beli KFC dulu. Nanti dah siap korang gerak'
 
'Ok. Aku dah gerak. Tengah isi minyak ni nok. Aku boleh balik saujana dulu tido tunggu kau'
 
Siap je aku bagitahu.
 
'Kila, dah siap. Korang boleh gerak'
 
Aku dengan aina pun, cari port tertutup. Supaya dia tak nampak. Siap-siapkan meja semua.
 
 
Sampai je diorang.
 
'Ko kat mana nok?'
 
'Aku kat tepi ni. Ko masuk je, sebelum sampai kaunter belok kiri. Aku kat situ'
 
Penat aku dengan aina ni menyorok. Sakit kepala tertunduk-tunduk. Kak tini dan kila sampai je terus pergi kat kitorang. Awiah tu pergi mane korang tahu? Melulu je terus pi kaunter. Pusing-pusing je terus macam tergamam. Muka tergamam tu aku tak sempat nak tangkap gambar.
 
So, inilah gambar-gambar masa surprise birthday tu.
 
Birthday girl!!! Siti Nurawiah. Sanah Helwah!
 
Kila, aku, birthday girl, kak tini.. Yang depan tu, aina. Internship student.
 

Kami!
 
Kami berempat!
 
Bagi aku, ini jela cara untuk aku appreciate orang-orang yang selalu ada dengan aku masa susah dan senang. Yang selalu temankan aku. Sebab aku kat JB ni memang tak ramai kawan. Nanti kau dah kawen, tinggallah aku sorang-sorang berjalan. sob..sob..sob.. (T_T)
 
Sanah Helwah awiah. Aku sentiasa doakan kawan-kawan aku dalam perlindungan Allah, dipermudahkan urusan duania akhirat, dapat rezeki melimpah ruah dan sentiasa bahagia. Aamiin...
 
Syukran jazilan
 
Ilal liqa'
 
 
 


No comments:

Post a Comment